Napovednik
Gorenje z vizijo
Razstava o kreativnosti industrije bele tehnike, ki se že 60 let rojeva v Velenju. Govorila je o oblikovanju izdelkov Gorenja ter marketinški in grafični komunikaciji kot vizualni govorici podjetja, ki je skozi čas vzporedno nastajala. Razstava je nastala v produkciji zavoda Maribor 2012 – Evropska prestolnica kulture, Galerije Velenje in Gorenja kot del mrežnega projekta »Uf, industrija!«.
Publikacije
UTRINKI Z DOGODKA
Razstava je bila zasnovana kot slika časovnega traku, ki nas je ponesla tako v nostalgijo preteklosti, kot vizijo prihodnosti. Z zgodovinskim pregledom izdelkov, materialov ekonomske propagande, razvojem logotipa in oblikovanjem celostne grafične podobe je pokazala, kako je Gorenje kot vodilno podjetje v regiji sistemsko vključevalo kreativnost in inovativnost v oblikovanje ter v ekonomsko in družbeno delovanje, ki s sodobno oblikovanimi izdelki bogati bivanjsko okolje doma. Kreativnost industrije Gorenja je bila prikazana tudi kot strateško razmišljanje, ki vseskozi prepoznava oblikovanje kot ključni element konkurenčnosti na trgu.
Pregled časa preteklih šestdesetih let kreativne ustvarjalnosti Gorenja, je bila hkrati tudi odslikava globalnih demografskih in kulturnih sprememb, ki jih je po drugi svetovni vojni porajal intenziven tehnološki in informacijski razvoj. V samem polju bivanja se je lepo pokazalo spreminjanje kuhinjskih bivalnih površin v naših domovih, načini uporabe gospodinjskih aparatov, načini prehranjevanja, načini preživljanja prostega časa. Vse to so elementi, ki jih v Gorenju nenehno spremljajo, raziskujejo in upoštevajo pri razvoju aparatov.
Gorenje se je na pot profesionalnega oblikovanja podalo leta 1963, le pet let po pričetku proizvodnje gospodinjskih aparatov, začetek profesionalnega oblikovanja pa sovpada s pričetkom Gorenjeve izvozne dejavnosti, ko se je v podjetju pričelo oblikovati zavedanje, da so za prodajo na tujih trgih in tekmovanje s konkurenco potrebni tudi premišljeno oblikovani izdelki. Do danes je Gorenjevo oblikovanje prešlo skozi tri faze razvoja, ki so bile nazorno predstavljene na razstavi: od začetnega oblikovanja izdelkov, ko je Gorenje predvsem sledilo trendom na področju oblikovanja, preko faze oblikovanja funkcije v devetdesetih letih, ko Gorenje stopi na pot izzivalca trendov, do faze oblikovanja same izkušnje uporabe aparata, ko Gorenje s svojimi (pametnimi) aparati prične usmerjati trende.