Arhiv



Razstave od čet., 25. november 2010 do sob., 8. januar 2011

Pametni kuhinjski dodatki Gorenje oblikovani v trendu »SIMPLICITY« in najboljše z BIO 21

V Galeriji Velenje so na otvoritvi razstave Pametni kuhinjski dodatki Gorenje, oblikovani v trendu 'Simplicity' in Najboljše z BIO 21, podelili nagrade najboljšim natečajnim rešitvam pametnih kuhinjskih dodatkov. Zmagala je Velenjčanka Darja Osojnik s posodico za detergent za ročno pomivanje posode.



Pametni kuhinjski dodatki Gorenje oblikovani v trendu »SIMPLICITY« in najboljše z BIO 21
 

UTRINKI Z DOGODKA

Na natečaj, ki ga je Gorenje 1. septembra 2010 razpisalo v sodelovanju z Bienalom industrijskega oblikovanja in Galerijo Velenje in zaključilo 31. oktobra 2010, se je prijavilo 78 avtorjev iz 10 držav sveta, ki so skupno poslali 95 idejnih projektov, izbor žirije pa je presenetljivo pokazal, da so vse zmagovalne ideje prispele iz Slovenije. Zmagala je Darja Osojnik z idejo posodice za detergent za ročno pomivanje Deterball. Drugo uvrščena sta dva projekta: mešalnik Eye mixing avtorja Uroša Bajta ter družina aparatov Simplicity hot & Simplicity cold avtoric Nine Hercog in Mateje Martini. Tretje mesto pa si delita projekta hladilne palčke Cool'n'drink avtorice Brine Fekonja ter magnetne posodice za začimbe Magnetic spices avtorja Mateja Colje.

Od leve proti desni, Darja Osojnik (1. nagrada), Uroš Bajt (2. nagrada), Nina Hercog in Mateja Martini (2. nagrada), Brina Fekonja in Matej Colja (3. nagrada)

Kustosinja razstave in sekretarka Bienala industrijskega oblikovanja Špela Šubic je o sodelovanju Gorenja z Bienalom povedala, da je ponosna, da sodeluje s tako močnim slovenskim podjetjem, usmerjenim v dizjan. »Zelo smo ponosni, da se naše sodelovanje nadgrajuje in da smo tokrat, ob 22. bienalu skupaj še z Galerijo Velenje speljali natečaj, katerega rezultate si sedaj lahko ogledamo. Enako močno kot oblikovanje pripada industriji, je namreč zavezano tudi kulturi. Tako kot arhitektura mora tudi oblikovanje zadostiti nekaterim osnovnim človekovim potrebam in oba sta zares dobra šele takrat, ko nosita tudi kulturno sporočilo. Danes to povezavo gospodarstva, oblikovanja kot stroke in kulture udejanjamo v Galeriji Velenje s pričujočima razstavama.«

Da ima oblikovanje v Gorenju posebno mesto, je spregovoril direktor marketinga Gorenja Aleksander Uranc: »Gorenje si je v zadnjem desetletju zgradilo podobo v vrhunski dizajn usmerjenega proizvajalca, kar nam je prineslo sodelovanje z znanimi imeni iz sveta oblikovanja kot so Pininfarina, Ora-Ïto, Karim Rashid. Še pomembnejše kot sodelovanja z znanimi oblikovalci, pa je ekipa lastnih odličnih oblikovalcev, ki so v oblikovalske trende med drugim vpeljali, tudi na teh natečajnih rešitvah dobro viden, trend simplicity.« V Gorenju že razmišljajo tudi o komercializaciji vsaj treh idejnih rešitev, ki so prispele na natečaj, preden pa se bodo odločili za realizacijo, bodo preučili še njihove tržne priložnosti, je še povedal Aleksander Uranc.

Predsednica žirije Lidija Pritržnik, kreativna direktorica za področja blagovnih znamk Gorenja, iz podjetja Gorenje Design Studio, je o žiriranju povedala, da je bila žirija prijetno presenečena, ko je ugotovila, da prihajajo »vsi avtorji nagrajenih idej iz Slovenije in iz Akademije za likovno umetnost in oblikovanje kar pomeni, da imamo v Sloveniji močan bazen perspektivnih mladih oblikovalcev.« Žiriranje je potekalo v dveh krogih, natečajne rešitve pa so hitro tudi pokazale, da jih žirija lahko vsebinsko kategorizira vse od električnih naprav do raznovrstnega posodja, tekstila in celo idej za pohištvo.

Zmagala je Darja Osojnik z idejo posodice za detergent za ročno pomivanje Deterball.

Drugo uvrščena sta dva projekta: mešalnik Eye mixing avtorja Uroša Bajta ter družina aparatov Simplicity hot & Simplicity cold avtoric Nine Hercog in Mateje Martini.

Tretje mesto pa si delita projekta hladilne palčke Cool'n'drink avtorice Brine Fekonja ter magnetne posodice za začimbe Magnetic spices avtorja Mateja Colje.

Na razstavi Pametni kuhinjski dodatki Gorenje so predstavljene vse idejne rešitve, ki so prispele na natečaj. V okviru razstave je Gorenje modelno realiziralo tudi tri izmed nagrajenih projektov in sicer prvonagrajeno posodico za detergent za ročno pomivanje Deterball ter tretjenagrajene hladilne palčke Cool'n'drink in magnetne posodice za začimbe Magnetic Spices. Razstava Najboljše z BIO 21 pa je bila pripravljena kot potujoča razstava z namenom promocije slovenskega oblikovanja in bienala industrijskega oblikovanja doma in po svet.


Naročite se na naše e-novice!
Z e-novicami boste vedno na tekočem z dogajanjem v Galeriji Velenje!